16 Mart 2011 Çarşamba

THE GREEN HORNET (Yeşil Yaban Arısı)

2010 yapımı yepis yeni bir filimle geri geldim.Tabi yeniliğinin ne kadar izafi olduğunu da eklemek gerek.Bunu seneye okuyan biri için yeni olmayabilir,ayrıca 'ne kadar izafi' de tuhaf oldu.Sonuçta mutlak bi kavram,azı çoğu olmaz.Ama bazen de oluyor.Bunu bi amerikan komedi dizisinde duymuştum da adını hatırlamıyorum.Diyordu ki vatandaş ; Bu çok yanlış.Karşısındaki de cevap veriyor -yanlış mutlak bir kavramdır azı çoğu olmaz.Sonra beriki cevap veriyor- Tabi ki yanlışın azı çoğu olur.Örneğin domatese sebze demek yanlıştır ama domatese kasetçalar demek çok yanlıştır.Yanlış hatırlamıyorsam böyle bişiydi diyolog.Ayrıca domatesin meyve olması da tuhaf gelmişti bana ama sonra okudum ki aslında meyve sebze ayrımı için kullanılan bizim bilmediğimiz kriterler varmış.......Acayip dağıttım piiiivv.Neyse filime geçeyim.
Türkçe'ye adı doğrudan Yeşil yaban arısı olarak çevrilmiş filmimiz öyle fazla değerlendirme gerektiren cinsten değil.Belkide bu yüzden bu tuhaf giriş yazım için kendime bu kadar yer ayırdım.Esasen bir komedi filimi.Küçükken babası tarafından hor görülmüş ve süper kahramanlara ilgi duyan bir multimilyoner genç,hatta adam ile acayip zeki yaratıcı ve neden olduğunu açıklama gereği duymadan çok özel güçleri olan bi çinli elemenın karşılaşması ile bir süper kahraman duo'su oluşuyor,oluşmaya çalışıyor.
Babası zengin olan eleman sürekli itlik puştluk peşinde.Sonra babası hakkın rahmetine kavuşunca elaman acayip bi mirasa konuyor,babası için çalışan araba tamircisi asyalı kardeşimizle tanışıyor,iyi anlaşıyor.Gırgır şamata falan dolaşırken,sokakta bir suça tanıklık ediyolar,yardım etsek mi etmesek mi derken....olaylar gelişiyo işte.
Yaratıcı alet edevat kullanımı var,aksiyon var,bazı sahneler ve diyololar cidden beni çok güldürdü.Ama filimin bazı bölümleri makaslanabilirmiş gibi geldi.Akıcılığı bozan yerler var.Oyuncuları da yönetmeni de tanımam.İdare etmişler işte derken hop bi parentez geliyor burda.
Hatta yeni bi paragraf açayım.Bu filimde Cameron Diaz oynuyor.Ben bu kadını gördüm mü iğriti oluyorum arkadaş.O gereğinden fazla renkli fıldır fıldır gözler,hep oynadığı karekterlerdeki güzel ama sakar kız tavrının heyecanı,böyle bi pislik...ne biliyim sevmiyorum.Bu seviye filimlerde yan rolde oynamayı hakeden bi oyuncu bence.Kazansız rızkında gözümüz yok,alsın bi kaç şato daha bana ne de.Daha fazla bi yeteneği yok bence.
Neyse netice olarak,filim izlenir,sıkmaz,öyle eğlenceli bi kaç saat geçirirsiniz.Ama geçirmeye de bilirsiniz.Ne biliyim moraliniz bozuktur,başınız ağrıyodur falan...bilemiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder