6 Temmuz 2012 Cuma

THE GUARD

  2011 yapımı The Guard isimli filmi anlatıyorum.Başrollerinde In Bruge filminde de gayet beğendiğim Brendan Gleeson ve Don Cheadle oynuyor.Film İrlanda'da geçiyor.Gerry Boyle(Brendan Gleeson) bir İrlanda polisini canlandırıyor.İngiliz ,ya da İrlanda hangisi bilmiyorum belki ikisi de aynıdır, espiri anlayışı ile bezeli bir film.Beni güldürdü,gülerken de düşünmedim hiç,o iyi oldu.Hayattan hiç bir beklentisi olmayan,dolayısı ile herhangi bir kaygısı olmayan bizim polis  pervasızca konuşur,hakaret eder,aşağılar ve bunları doğal bir havayla yapar.
  Herşey güllük ve gülistanlık değildir velakin bir çete işlerini büyütmeye kara vermiştir.Burunlara pis kokular gelmektedir,çarşı karışır...ölenler kalanlar falan derken,her tike burnunu sokan FBI bir ajan gönderir.O da ajan Wendel (Don Cheadle)dir.Filmde söylediği kadarıyla ırkçılığın kültürlerinin bir parçası olduğu İrlanda'da bu zenci pek hoş karşılanmaz.Özellikle bizim polisin ırkçı sataşmaları ve bunu basit bir el şaksıymışcasına sürekli ve aldırmaksızın yapması ajanın işlerini bir nebze zorlaştırıken beni de bir nebze güldürdü.
Daha sonrası malum,işbirliği,çatışmalar,hem sevip hem nefret etmeler falan...olaylar gelişir işte.
Genel olarak güzel bir film.Değişik espiri anlayışlarına kapalıysanız büyük ihtimalle somurtarak izleyebilirsiniz. O kişilere tavsiye etmem.Senaryo olarak vasatın biraz üzerinde,oyunculuklar başarılı.Az kalsın unutuyordum..
Bunlar da bahis ettiğim çete,kötü adamlar.Onları ayıran bir özellikleri var ki daha önce pek rastlamadım.Bu bey efendiler icraata giderken felsefe konuşuyorlar,Bertrand Russell dan bahsediyor Nietzsche 'den alıntılar yapıyorlar...baya değişikler yani.
Bir yerde gözüme çarptı,bu filmi abzürtizmle bağdaştırmışlar,evet haklılar,öyle bir felsefi akım vardır ve cidden bu film de o türe girebilir.Albert Camus da iyidir yeri gelmişken.Onu da tavsiye ederim.
   Velhasıl kelam film güzel,film eylenceli,hoşca vakit geçirebilirsiniz,geçirmeye de bilirsiniz ama ben geçirdim.Oh ne ala.İzlenir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder