6 Temmuz 2012 Cuma

THE TOURIST


   2010 yapımı The Tourist isimli filmi anlatıyorum.Girişte şunu belirtmeliyim ki çoğunun beklentisi yüksek olsa da ben tam beklediğim bir sonuçla karşılaştım.Johnny Depp iyidir,hatta aktörlerden favorilerimden biridir lakin,bu işin zorlama olduğu 5786 km den belli.Kapağa Angelina Jolie ile Depp i koyarız arkada Venedik manzarası,kız şahane oğlan fevkalade şehir şukalade olsun arada biraz da aksiyon,kovalama falan,karizmatik insanlar pek de komik olmasa da Johnny Depp tir adam,normaldir deyip sineye çektiğimiz şakalar,Angelina'nın güzelliği falan derken sonuna da süprizli bir son koyarız(yaklaşık filmin ortalarında kendini belli eden)tamam bitti gitti gibi bir bakış varmış gibi geldi bana.Ha milyon dolarlık organizasyonu bizim mahalledeki Çınar Kıraathanesinde mi konuşup tasarlamışlar da böyle düm düz bir plan bu.Hayır efendim.Aynı anlama gelen bir cümleyi farklı kelimelerle konuşup arada da gişe,seyircinin ilgisi,kadraj,süreklilik,estetik gibi kelimelerle süsleyince sanki çok mattah bir plan gibi geliyor kulağa,o kadar.
    Giriş dedim bütün nefretimi kustum,söyliceklerim bitti.Neyse madem öyle sadete geleyim.Olmamış.Güzel gibi başlıyor,sonra batırıyor.Senaryo üzerine oturup düşünmüşler(bir zahmet) belli ama sıradanlığın ötesine geçememiş.İyi denemeydi .
    Başka bir şeyler düşünürken ekranda güzel insanlar ve manzaralar görmek isterseniz öyle gözünüzü oyalayabilir.
   Sonuç tavsiye etmem,izlenmez.
   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder