2 Nisan 2011 Cumartesi

Açıklama gereği duydum

Bloğumun adresi bildiğiniz gibi FİLİMANLATIYORUM.Bloğun adı da aynıydı bugüne kadar.Ama değiştirip FİLM ANLATIYORUM yaptım bloğun adını.Bunu bu kadar geç yapmamın sebebi doğrusunun FİLİM değil FİLM olduğunu yeni öğrenmem değil.Türk Dil Kurumunda o şekilde olduğunu biliyordum ama Filim bana daha Türkçe geliyor,bu yüzden onu kullanıyordum.Sonra otoriteye boyun eğmeye karar verdim.Neticede dil kurallarını herkesin kendi doğru bulduğu şekilde kullanması demek,yozlaşma ve bozulma demektir.

Ayrıca Türk Dil Kurumu da sütten çıkmış ak kaşık değil.Canı sıkıldıkça kelimelerin yazımlarını değiştiriyor.Takip edilmiyor ki.Hatta belki ben bunu yazarken yine bi hinlik peşindedirler,bi kelimenin yazımını değiştirip,sonra aa ! bak yanlış yazmış diyip insanları rencide etmenin planlarını yapıyorlardır.Büyük ihtimalle yapmıyorlar ama onun gibi şeylere yola açıyorlar.

Neyse bunu anlatma gereği duydum.Ama ara sıra tutarsızlık yapıp yine FİLİM yazabilirim.Çünkü hala onun daha doğru olduğu kanısındayım.(''Daha doğru'' deyişinin incelemesini de Green Hornet filminde yapmıştım)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder